® Η πρώιμη ανίχνευση τυχόν Μαθησιακών Δυσκολιών είναι υψίστης σημασίας για το μέλλον των παιδιών, καθότι επιτρέπει την οργάνωση παρεμβατικών προγραμμάτων εγκαίρως και τη ψυχολογική στήριξη των παιδιών που αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες και των οικογενειών τους (Θεοδωρίδου, 2008). Επομένως, η πρώιμη ανίχνευση των Μαθησιακών Δυσκολιών, λειτουργεί ως έγκαιρη παρέμβαση για την πρόληψη σοβαρότερων επιπλοκών στην μετέπειτα αφομοίωση των παιδιών στην κοινωνία (Κολιάδης, Κουμπιάς & Φουστανά, 2000).
Η Άλωση της Πόλης
1.
Μετά τη μάχη της Άγκυρας,
στην Οθωμανική Αυτοκρατορία
επικρατούσε αναρχία.
2.
Ο σουλτάνος Μουράτ Β’ :
Ø
επανέφερε
την τάξη στην Οθωμανική Αυτοκρατορία,
Ø
κατέλαβε
τα Γιάννενα
και τη Θεσσαλονίκη,
Ø
νίκησε
ένα σταυροφορικό στρατό στη Βάρνα
και
Ø
προετοίμασε
την πολιορκία της Πόλης.
3.
Ο Μωάμεθ Β’ Πορθητής πέτυχε
την πολιορκία της Πόλης. Ο Πορθητής έχτισε
στην ευρωπαϊκή ακτή του Βοσπόρου
το φρούριο της Ρούμελης,
για να μην μπορεί να σιτίζεται η Πόλη από τον Εύξεινο. Η
πολιορκία κράτησε 54
μέρες.
4.
Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος ΙΑ’ διέθετε ελάχιστες στρατιωτικές
δυνάμεις και λίγα όπλα, σε σύγκριση με τους Τούρκους.
5.
Η τελική έφοδος έγινε τη νύχτα της 29ης
Μαΐου. Οι γενίτσαροι
κατάφεραν να γίνουν κύριοι της Πόλης. Οι σφαγές και η λεηλασία διήρκεσαν τρεις
ολόκληρες μέρες.
6.
Από την πρώτη μέρα, ο Μωάμεθ μπήκε
με πομπή στην κατακτημένη πόλη, προσευχήθηκε στην Αγία Σοφία και ανήγγειλε ότι
η πρωτεύουσά του θα είναι η Πόλη.
7.
Οι Οθωμανοί έκλεισαν τους δρόμους της Ανατολής, και
ώθησαν τους Ευρωπαίους στις μεγάλες γεωγραφικές ανακαλύψεις.
8.
Η βυζαντινή ιδεολογία επηρέασε την ιδεολογία της Μόσχας. Από τις
αρχές του 16ου
αιώνα, οι Ρώσοι θεώρησαν
ότι η Μόσχα
ήταν η Τρίτη Ρώμη,
και ήταν η πόλη που θα συγκροτούσε τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία.
9.
Οι ορθόδοξοι βαλκανικοί λαοί, επίσης, επηρεάστηκαν από το
βυζαντινό πολιτισμό. Γενικά, η Βυζαντινή Αυτοκρατορία:
Ø
έσωσε
τον ευρωπαϊκό πολιτισμό από την απειλή των αραβικών κατακτήσεων,
Ø
ανέπτυξε
την τέχνη, η οποία επηρέασε Ανατολή και Δύση,
Ø
ανέπτυξε
τα γραμματειακά είδη και τις θετικές επιστήμες,
Ø
τελειοποίησε
την οργάνωση των κρατικών υπηρεσιών και
Ø
διαμόρφωσε
τη θρησκευτική μουσική.
3. Το τελευταίο επίπεδο περιλαμβάνει έλεγχο αφομοίωσης της ενότητας μέσω ερωτήσεων κατανόησης που επιδιώκουμε να απαντήσουν μόνοι τους οι μαθητές.
Ερωτήσεις Κατανόησης
❍ Μετά τη μάχη της Άγκυρας, τι επικρατούσε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία;
❍ Τι έκανε ο σουλτάνος Μουράτ Β’;
❍ Ποιος πέτυχε την πολιορκία της Πόλης;
❍ Τι έχτισε ο Πορθητής στην ευρωπαϊκή ακτή του
Βοσπόρου και για ποιον λόγο;
❍ Πόσες μέρες κράτησε η πολιορκία;
❍ Τι διέθετε ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος ΙΑ’,
σε σύγκριση με τους Τούρκους;
❍ Πότε έγινε η τελική έφοδος;
❍ Τι κατάφεραν οι γενίτσαροι;
❍ Πόσες μέρες διήρκεσαν οι σφαγές και η
λεηλασία;
❍ Από την πρώτη μέρα, τι έκανε ο Μωάμεθ;
❍ Τι έκαναν οι Οθωμανοί και ποιους ώθησαν;
❍ Ποιας πόλης την ιδεολογία επηρέασε η
βυζαντινή ιδεολογία;
❍ Τι πίστευαν οι Ρώσοι για τη Μόσχα και από
πότε;
❍ Ποιοι άλλοι λαοί επηρεάστηκαν από το
βυζαντινό πολιτισμό;
❍ Γενικά,
ποιο ήταν το έργο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας;
Γενικότερα, ο συγκεκριμένος τρόπος διδασκαλίας διαπίστωσα ότι βοηθάει αρκετά τους μαθητές με αποτέλεσμα την βελτίωση της απόδοσης και της συμμετοχής τους στο μάθημα της Ιστορίας.
Κύριε Μουρατίδη σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας και για τις πολύτιμες πληροφορίες σας. Ελπίζω στο μέλλον να μας ξαναβοηθήσετε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου