Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι

Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι
ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ

Κυριακή 31 Μαΐου 2020

Επανέναρξη λειτουργίας σχολείων ειδικής αγωγής μετά το lockdown του covid-19



Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020 ανοίγουν τα σχολεία ειδικής αγωγής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σε προηγούμενο άρθρο μου, αναφέρθηκα στον πρώτιστο στόχο της ειδικής αγωγής που θα πρέπει να είναι η σχολική ενσωμάτωση. Αναφέρεται, συγκεκριμένα, πως υπάρχουν τρία είδη ενσωμάτωσης: η χωροταξική (τα παιδιά βρίσκονται στο ίδιο χώρο), η κοινωνική (πραγματοποιούνται δραστηριότητες που αυξάνουν την επικοινωνία μεταξύ των παιδιών) και η διδακτική (το παιδί εκπαιδεύεται μέσα στην συνηθισμένη τάξη, συμμετέχοντας στην ίδια εκπαιδευτική διαδικασία με τους υπόλοιπους μαθητές της τάξης).
Οι οδηγίες όμως του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφέρουν ρητά "κοινωνική αποστασιοποίηση", ορίζοντας μάλιστα μια σειρά μέτρων κοινωνικής απόστασης και περιορισμού των στενών επαφών μεταξύ των παιδιών, του προσωπικού και των γονέων/κηδεμόνων. 
  • Φαντάζομαι, λοιπόν, την λήξη της πρώτης σχολικής ημέρας, όπου ο εκπαιδευτικός θα αναγκαστεί να παίξει τον ρόλο του ελεγκτή των αποστάσεων, απαγορεύοντας διαρκώς και περνώντας πολλές ώρες πλένοντας χέρια, χωρίς να κάνει μαθητεία... 
  • Φαντάζομαι τα παιδιά να θέλουν να αγκαλιαστούν από την χαρά τους μετά από τους μήνες απομόνωσης και να μην επιτρέπεται... 
  • Φαντάζομαι τους μικρότερους μαθητές να κλαίνε, χωρίς να υπάρχει ένα χέρι να τους παρηγορήσει... 
  • Φαντάζομαι τους φίλους να θέλουν να παίξουν τα ομαδικά παιχνίδια που τους έλειψαν και να πρέπει να περιοριστούν στο ατομικό παιχνίδι της αποξένωσης με το οποίο απασχολούνταν το προηγούμενο διάστημα...
Εύχομαι καλή σχολική επιστροφή σε μαθητές και εκπαιδευτικούς με την ευχή να βρεθούν γρήγορα οι νέες ισορροπίες και αυτή η καινούρια "κανονικότητα" να μην στερήσει τις ίσες εκπαιδευτικής ευκαιρίες στα παιδιά με αναπηρία, όπως σε οποιοδήποτε μαθητή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου